30 Mayıs 2013 Perşembe

Az kalsın katil oluyordum



   Lise bitince bir kaç ay anket , tanıtım işinde çalıştım.Çok sevdim.Zaten tek yapabildiğim şey konuşmak.Ondan önce başvuru yaptığım ve beni işe kabul etmeyen iş yerleri bu işteki gevezeliğim ve ikna kabiliyetim sayesinde ' sen neden bizimle çalışmıyorsun' demişlerdi.Bende içimden ' başvurduk ama aldın mı işe amcık' derdim.İş güzeldi , eğlenceliydi , parası iyiydi.Birde çalışanların hepsi kızdı ve ben ordaki dostluğu başka yerde görmedim.Hep on yedi yaşında kalsaydım kesinlikle o işte çalışırdım.
 
   Kısa sürede diğer elemanları boynuz kulağı geçermiş misali ben de öyle geçmiştim.Müdür en yakın arkadaşım oldu.İsmini veresim geldi :) Çok yakışıklıydı ya.Severlerdi beni.Serviste bile o kalabalıkta en son ben binsem bile yerim ayrıydı.Serviste sigara içmek ve müdürle önde oturmak bana mahsustu.Zaten bir kaç saat çalışıyorduk.Sadece şehir dışına gittiğimizde bütün gün çalışıyorduk.Çalışma denmezdi.Mesela ben yarım saatte anketi , ürünü bitirir şehri gezerdim.Bazen kaybolmuş numarası yapardım.Elemanlardan bir kız alıp kahvehanelerde , iş yerlerinde oturur beleşe yemek yerdik falan.Zaten bir kahvehaneye gittiğimde çantadaki ürünü bitiriyordum.Bir de göğüs dekolten varsa tamam abi.Bu konuda yanlış anlaşılsın istemem.Sırf iş için dekolte giymiyordum tabi.Diyeceksiniz 'lan alt tarafı anket ne övüyorsun mal karı'.Ama seviyordum ben.

  Çok konuşurdum.Karşımdakini bıktırırdım konuşmasına izin vermezdim.Millet artık sadece susman için alıyorlardı.Mesela bir dış fırçası gelmişti.Alt tarafı sikik bir diş fırçası için yarım saat konuşmuştum ve 'ikiyüzotuzyedi' kılı var diye uydurmuştum.Karşımdaki de saydın falan demişti.Bir gün de yine bir şey için adam tekine anlatıyorum.Adam ' bu dandik şeyi sadece senin konuşman için alıyorum az önce cumadan gelmiştim hoca bile bu kadar güzel vaaz vermedi' deyip hepsini almıştı.

  Neyse bir gün şehir dışındayız.Ağız spreyi tanıtımı satışı yapıyoruz.Kimse de istemiyor.Bilmediğim şeyi ağzıma sıkmam ben diyorlar.Oysa bilinen ama dandik bir şeydi.Neyse ben de bak ben sıkıyorum diye diye o gün bir şişe spreyi ağzıma sıkarak bitirmiştim.Artık dilim uyuşmuştu.Sonra akşam olmak üzere artık dönmemize yakın bir arkadaşımla bir kaç insan daha bakıyoruz.Bir apartmana girdik.Bir kapıyı çaldık.Adamın biri kapıyı açtı.Ben küçücük şişe için yirmi dakika anlatım yaptım.Adam tam bir şey diyecek ama konuşturmuyorum.İkna olsun diye spreyi sıktım.Sonra adamın astımı varmış.Bir başladı öksürmeye.Ay nasıl korktum.Arkadaşımda sağolsun 'elzem öldüreceksin adamı ölcek galiba baksana' falan diyor.Biz gittik ama adam hala öksürüyordu.Burdan özür diliyorum.

  Sonra birgün de bir yere gittik ama neresi hatırlamıyorum.Böyle hiç birşey yok .Tek tük ev var.En uzaktaki eve doğru gittim.Tepe gibi bir yerde .Evin az ilerisine böyle üstü naylonla kapalı altına kanepe koymuşlar.Bir yaşlı kadın bir adam oturuyor.Çingeneymiş bunlar.İlle otur diye tutturdular.Oturdum ama korkuyorum.Çünkü iyi biliyorum okuduğum lise de roman mahallesiydi ve beni kaç kere kovalamışlardı.Ya taciz edecek ya da gasp.Neyse oturdum aralarına.Solumda otuz yaşlarında adam sağımda yaşlı kadın.Ya ürünlerin parasını alırlarsa ya tecavüz ederlerse diye düşünüyorum.Ama yok ya kadın çok tatlı duruyor falan.Ben 'sağlık ürünleri deyince' kadın başladı bu sefer.'benim bir torunum var dört yaşında trafik kazası geçirdi şuan koma da sen ne olur durumu?''bilmiyorum' desem de kadın'bilirsin sağlıkçısın sen ' diyor.Ne sağlığı lan alt tarafı götüm gibi ürünleri birilerine kakalamaya çalışıyorum burda.Sonra genç bir kadın geldi.Adamın eşi galiba.Sürekli bana laf soktu.Bir şey de demiyorum yoksa keserler.Birde ıssız bir yer bulamazlar da beni.Kadın üstüme geliyor ama yaşlı kadınla adam beni koruyor.Adam bana mı asılıyor ne.Kadın da kıskanıyor.Kadın sonra dedi ki bana 'bakire misin?' oha! öyle kaldım.Yaşlı kadın tabi bakiredir falan dedi.O da 'bence değildir' diyor.Bunlar benim bakireliğimi tartışırlerken ben de çaktırmadan müdüre çağrı attım.Sonra geldiler beni aldılar.

 Belki bu yazdıklarım size saçma gelebilir ama anlatasım geldi işte.Çok seviyordum orayı , arkadaşlarımı .Şimdi ise çok yalnızım lan!

7 yorum:

UZUN SAÇLI KEL ADAM dedi ki...

Bir şey soracağım, ya ben seni liseli sanıyordum sen üniversiteli misin :)

30 Mayıs 2013 17:03
Elzem dedi ki...

:)) Üniversiteli de değilim bitirdim okulu :)

30 Mayıs 2013 17:07
selda nın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar canım,
Kendini hiç yalnız hissetme bizler varız....:)
Bloğunu çok beğendim ve takibe aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

30 Mayıs 2013 18:07
Elzem dedi ki...

Teşekkürler tatlım :) Geleceğim sana aklımda ama bir sorun var çözünce geleceğim :)

30 Mayıs 2013 18:15
Gülnihâl-Ayrı değil birleşik dedi ki...

Geçen sene laboratuvar masraflarımı biriktirmek için anketörlük yapmıştım gerçekten çok eğlenceliydi :) Onlar geldi gözümün önüne bazen insan yusuf yusufta ediyor hani :)

31 Mayıs 2013 01:18
Fatma Damyan dedi ki...

Merhabalar,
Yazınızı ilgiyle okudum. Yaşamda nelerle karşılaşıyoruz değil mi ???
Sizi izlemeye aldım :)) Bana da beklerim http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Görüşmek dileğiyle, sevgiler İzmir'den :))

31 Mayıs 2013 12:35
Elzem dedi ki...

Teşekkürler hoşgeldin :) geliyorum :)

31 Mayıs 2013 13:44

Yorum Gönder